Saturday, March 20, 2010

L.I

Salam alaik shbt..post ana kli ni xdla nk formal sgt..heee..skdr prkongsian ana tika practical(latihan iman)..ni smua ats prmntaan shbt2 ana(waa antum buli ana!!^^)..time nie ana mnghlgkn diri dr section ana..ana pn lari ke section test bed..engine nk test time tue so ana amik ksmpatan ke sana utk stdy serba sdikit ttg proses engine time running..tika dalam bilik test bed tue,suasananya lebih kurang sama spt dlm kapal..panasnya usah bicara..brpluh ana di dalam..alhamdulillah,byk ana dpt bljr di sana..k ni adla sdikit sbyk gmbr ana di sana..

yeah..ciap sdia utk ditest

gmbr dr ats

mesin control segala-galanya(hee hnya temp,speed n pressure je)

ni la incharge yg service engine ni,En. Rafi

ekzos yg nyaris sedut ana ke dalam(nsb smpt brpaut pd tiang^,^)

apa la mat salleh brdua ni dok bncg??

 hee..smpat g pose dkt cni

 Bersama2 ngn supervisor ana,En. Mokhtar n shbt practical..
dr kiri->aidil,azrul,firdaus,nad(cnear d skola dlu) n haikal
xd dlm gmbr->aizat,asyraf,tamil n akmal



Practical di cni mmg ujian iman bg ana tp stiap ujian tue ad kmanisannya..byk ilmu baru yg ana dpt d cni.. ilmu nie byk,smpai ke akhir hayat pn kte xdpt kuasai kesemuanya..yg ptg usaha n study,,tul x??hee..Moga Allah SWT permudahkan sgalanya,amin..ana doakn antum smua turut success dlm menuntut ilmu xkra antum brada d mne,insyaAllah..

اُطْلُبُوْا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إلَى اللَّحْدِ 

“ Tuntutlah ilmu sejak dari buaian hingga ke liang kubur “



Orite..ana nk g brperang ngn report ana..seronok2 gak tp report jgn dilupa..trskn prjuangan antum dlm mnegakkn Islam..Allahuakbar!!Tc^^





No comments:


"Manusia itu umpama musafir yg sedang dlm perjalanan jauh,,, berhenti ia disepohon pokok yg rendang (yaitu dunia) lalu lalai dan leka ia berehat disitu (perkara2 didunia),, sehingga dia melupakan tujuan asalnya (menuju ke akhirat yg kekal abadi),,"

Seni adalah tiruan daripada keindahan dan sumber keindahan ialah Allah yang dapat disaksikan bekasnya di dalam alam ini,dipandang dan direnung oleh hati sanubari yang fana di dalam cinta dan baqa lantaran makrifat.

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam... di atas batu hitam.... dimalam yang amat kelam.... ianya wujud, tapi amat sukar dilihat.......Jangan tertipu dengan terangnya bulan, kerana disebalik terang itu banyak kegelapannya............