Friday, May 28, 2010

Nothing to say..jz willing to share^^

Salam alaik..

 

Bila kesunyian melanda diri,yakinlah bahawa itu adalah peluang yang diberikan oleh Allah SWT untuk kita meluangkan waktu kpdNya..you are never alone..just reach into your heart and Allah is always there..
Biarlah kesepian itu melanda sepanjang hayat..kalau ia menjamin hati yg khusyuk tatkala beribadah..
Kerana kekhusyukan itu mendekatkan diri kita denganNya..
Itulah yg menjadi penawar kesepian hati yg hakiki..
Memenuhi pelita hati dengan cintaNya yg lebih suci................
 
Rasulullah SAW bersabda,

“ Sesungguhnya orang mukmin itu adalah orang yang luar biasa, seluruh perkara dalam hidupnya adalah baik baginya. Ketika mendapat kemudahan ia bersyukur.Itu adalah baik baginya dan apabila ia ditimpa kesulitan maka dia bersabar dan itupun juga adalah baik baginya.”


No comments:


"Manusia itu umpama musafir yg sedang dlm perjalanan jauh,,, berhenti ia disepohon pokok yg rendang (yaitu dunia) lalu lalai dan leka ia berehat disitu (perkara2 didunia),, sehingga dia melupakan tujuan asalnya (menuju ke akhirat yg kekal abadi),,"

Seni adalah tiruan daripada keindahan dan sumber keindahan ialah Allah yang dapat disaksikan bekasnya di dalam alam ini,dipandang dan direnung oleh hati sanubari yang fana di dalam cinta dan baqa lantaran makrifat.

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam... di atas batu hitam.... dimalam yang amat kelam.... ianya wujud, tapi amat sukar dilihat.......Jangan tertipu dengan terangnya bulan, kerana disebalik terang itu banyak kegelapannya............