Saturday, January 23, 2010

Sahabat Syg













Sungguh aku bersyukur ALLAH Mempertemukanku denganmu, sahabat...
Kerana ALLAH banyak memberiku pelajaran melalui sikapmu 
Maafkan sahabatmu yang khilaf ini 
Telah banyak perkataan dan sikapku yang mungkin telah membuatmu kecewa dan kesal terhadapku 
Kerana inilah sahabatmu 
Hanya seorang insan lemah yang penuh khilaf



Jangan pernah mengharapkanku sebagai seorang sahabat yang sempurna
Jangan pernah mengharapkanku sebagai seorang sahabat tanpa salah
Jangan pernah mengharapkanku sebagai seorang sahabat yang selalu ada di sampingmu
Kerana sekali lagi inilah sahabatmu
Yang penuh dengan kelalaian

Aku mohon kepadamu, ketika aku jatuh, jangan biarkan dirimu jatuh bersamaku
Aku ingin dirimu tetap berada di atas sana
Di kala saat dirimu dapat mengangkatku dari atas


Sungguh tidak ada niat untuk membuatmu kecewa atas diriku
Aku hanya ingin mengatakan yang sejujurnya
Aku tak ingin dirimu tertipu
Aku tak ingin dirimu terlena
Aku tak bisa membiarkan dirimu berharap kepadaku
Aku tak bisa membiarkan dirimu bergantung kepadaku
Sahabat, inilah aku, seorang manusia yang jauh dari sempurna
Tolong, jangan berharap atau bahkan bergantung pada diriku
Aku tak bisa memberi apa yang kau inginkan
Aku tak bisa menjamin kebahagiaanmu
Aku tak bisa terus berada di sampingmu
Berharaplah pada RABB yang Maha Sempurna
Bergantunglah pada RABB yang Maha Agung
Kelak kau akan bertambah kuat
Kerana kau telah berpegang teguh pada tali ALLAH yang tak akan pernah putus


ALLAH yang akan Menguatkanmu
ALLAH yang akan Menyokongmu
ALLAH yang akan Membantumu
ALLAH yang akan berada di sampingmu
ALLAH yang akan Menjamin hidupmu

Bukan manusia sepertiku...


Ya RABB, hamba memohon keampunan-Mu
Hamba telah banyak menzalimi orang yang Engkau cintai
Hamba telah banyak mengecewakan orang yang Engkau muliakan


Sahabat...
Dengan segala kerendahan hati ini, aku memohon semoga engkau membukakan pintu maaf atas segala kekhilafanku
Aku tidak tahu berapa tahun, berapa hari, atau bahkan berapa minit lagi ALLAH akan mencabut nyawaku
Aku hanya ingin bertemu dengan ALLAH dengan tenang
Tolong maafkan segala kekhilafanku
Aku mohon....
Maafkan aku, sahabat....


Bukan aku ingin meleraikan persahabatn ini,
Hanya ingin menjalinkannya di landasan Allah..




Dengarkanlah bicaraku ini sahabat,
Ukhuwah Fillah
Tautan atasnya terjalin ikatan
tidakkan musnah
walaupun ombak
walau badai mendesak
Tautan erat
Tak mungkin patah
Dengan ismullah kita berbaiah
Bertemu berpisah
Hanya kernaNya semata
Redha Allah kita cari
Moga-moga
Kitakan di rahmati
Dengan niat yang suci
Bertemu kembali
Di taman abadi
Demikian manisnya
Mahabbah murni
Limpahan kasih anugerah Ilahi
Terpancar cahaya
Penuh di hati
Annur suci dariMu Rabbi
Lambaian kasih
Di bumi ini
Suburi dengan perjuangan hakiki
Bajai ia jangan dicemari
Redha Allah dipohoni
Ats persahabatan kerana illahi……







No comments:


"Manusia itu umpama musafir yg sedang dlm perjalanan jauh,,, berhenti ia disepohon pokok yg rendang (yaitu dunia) lalu lalai dan leka ia berehat disitu (perkara2 didunia),, sehingga dia melupakan tujuan asalnya (menuju ke akhirat yg kekal abadi),,"

Seni adalah tiruan daripada keindahan dan sumber keindahan ialah Allah yang dapat disaksikan bekasnya di dalam alam ini,dipandang dan direnung oleh hati sanubari yang fana di dalam cinta dan baqa lantaran makrifat.

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam... di atas batu hitam.... dimalam yang amat kelam.... ianya wujud, tapi amat sukar dilihat.......Jangan tertipu dengan terangnya bulan, kerana disebalik terang itu banyak kegelapannya............